Hotell Finn är vårt tredje och nyaste tillskott i företaget invigt 8 mars 2012, sedan tidigare finns två av Lunds största och mest välkända hotell: Grand Hotel  och Hotel Lundia *.

Nyckelorden för det vi ville skapa blev enkelhet med self service. Du som gäst på ett enkelt sätt kan ordna saker efter dina egna behov. Ett hotell i Lund där du ska känna dig nästan som hemma. Upplevelse och trivsel är viktigt. Vi har medvetet designat rummen för att göra dig glad när du ”kommer hem”.

Du checkar enkelt in på egen hand i våra incheckningsterminaler, du möblerar lätt rummet efter egna behov och kilar bara till Finns kitchen och ta någonting ur kylskåpet. Du kan en vacker vår eller sommarkväll köpa med dig en god biff ”hem” och enkelt grilla i trädgården. Eller varför inte snappa åt dig en god bok och sjunka ner framför brasan i vardagsrummet? Ett hotell i Lund som tillåter dig att göra saker på egen hand, på ditt eget sätt.

Ett hotell helt utan personlig service, det kunde vi inte tänka oss!  Vi har ju drivit hotell i Lund i över 40 år och vi vet att personlig service är en oerhört viktig grundsten. Det är här som Hotel Finn’s värdar kommer in i bilden, de finns på plats om förmiddagen och eftermiddagen för att hjälpa dig, svara på frågor, tipsa om aktiviteter eller restauranger, boka taxi – eller utmana dig på Wii. När Hotel Finn inte är bemannat finns direktkontakt med kollegorna på Hotel Lundia som också gärna hjälper till med eventuella frågor.

Klicka gärna på länkarna här nedan för att se omdömen från våra gäster!

Hotels.com

Tripadvisor

Jo, Hotel Finn har snabbt blivit uppskattat och det är vi glada för. Men det hindrar oss inte från att ständigt arbeta med förbättringar och du hjälper oss med dina kommentarer och frågor.

Vi har arbetat hårt med att kunna välkomna våra gäster ännu bättre, till exempel genom förenklad incheckning. Vi har också höjt kvalitén på frukosten. Vi vill ju fokusera på gästens upplevelse och skapa god service på ett delvis nytt sätt. Det ska vara enkelt och bekvämt att använda vår self service-lösning med fria val. Du väljer själv vad du vill lägga dina pengar på, något som också bidrar till våra konkurrenskraftiga priser. Vissa kallar till och med Hotel Finn för billigt och naturligtvis går det att erbjuda lägre pris när du som gäst medverkar till din egen upplevelse: Egen in- och utcheckning, beställning av måltider och bokning av extra städning och handdukar. På Hotel Finn finns ingen traditionell reception eller à la carte restaurang med vita dukar och kypare. Det mesta sköts istället av dig själv via enkla, smarta datoriserade self service-kiosker med pekskärmar.

Mer om vår self service-lösning, rummen, våra värdar och utbudet på Hotel Finn kan du läsa om i menyn till vänster.

Varmt välkommen hem till oss!

Maria Paulsson Rickle



* Familjen Paulsson äger även Lundahotellen Hotel Lundia och Grand Hotel. Grand Hotel, som öppnade 1899, är Lunds äldsta och kanske mest kända hotell att bo, äta och njuta av livet på, med sin klassiska känsla för service, kvalitet och omsorg om Lunds speciella kvaliteter

Tillbaka till toppen